Урок № 1
Тема:Ботанічні замальовки . Створення
композиції "Осіння гілочка"
Мета: формувати
поняття про графіку як лаконічну мову образотворчого
мистецтва , ознайомити учнів з
основними виражальними засобами
графічної мови .
Домінуюче завдання: вчити використовувати лінію та
її можливості для
створення графічних образів.
Супутнє завдання:розвивати прагнення до творчого пошуку,естетичні смаки;
виховувати інтерес до творчої діяльності
, уміння відчувати і бачити
навколишній світ.
Техніка і матеріали: аркуш паперу, олівці, гелеві ручки , фарби , пензлі.
Терміни і поняття: ботанічні замальовки
Дидактичний матеріал: підручник
«Образотворче мистецтво»5кл. С.М.Желєзняк О.В. Ламонова с. 20-23, репродукції
картин І.Шишкіна Леонардо да Вінчі,презентація « Ботанічні замальовки»,
гербарій, гілочки з листочками .
Хід
уроку
I. Організаційний
момент.
II. Оголошення
теми та мети уроку
III. Мотивація
навчальної діяльності
Сьогодні на уроці ми здійснимо уявну мандрівку у царство рослин та
поспостерігаємо за природою. Лише уважна людина може точно відобразити на
папері побачене ,оволодіти художньою грамотою,отримати насолоду від чарівного
відтворення на папері об'ємного навколишнього світу. Багато хто вважає ,що
художником можна стати ,вивчивши якісь формули. Та насправді, якщо ми хочемо
навчитися малювати, ми маємо весь час спостерігати природу і життя навколо себе.
Адже природа – головний учитель.
IV. Вивчення нового матеріалу
1.Слово вчителя
Спостережливість виховується під час зображення невеличких
дрібниць,побачених у природі: листя ,квітів ,трави ,стовбура старого дерева. Це
так звані ботанічні замальовки. Замальовка —
малюнок з натури, виконаний переважно поза майстернею з метою збагачення
матеріалу для значнішої роботи або задля практичного вправляння (може бути дуже
деталізованою). Часто художники, щоб закріпити
навички у зображенні рослин ,замальовують
ту саму рослину у різних положеннях. У такий спосіб вони
працюють над натурою.
Натура(у практиці образотворчого мистецтва) — те, що є предметом зображення
для художника.
Колись , у далекі часи, коли люди ще не
винайшли фотоапарат , ботанічні замальовки давали єдину змогу розповісти , як
виглядали рослини в різних кінцях планети. Адже засушена квітка не давала змоги
уявити,як вона виглядала насправді у природі. (Показ гербарію)
3.Організація сприймання творів мистецтва
V. Практична діяльність
учнів 1. Підготовчі
вправи.
Учні виконують
вправи на різні типи ліній. Діти
виявляють , що лінії можуть бути експресивні ,суворі,
насичені,гострі,колючі,легкі.
2.Творча робота учнів
- композиційна побудова;
- порівняння пропорцій
зображення загалом і пропорцій різних його частин:довжини до висоти;
- уточнення та конкретизація
композиції;
- об'ємне вирішення
композиції(виявлення найсвітліших та найтемніших місць зображення)
VI.Аналіз та
оцінювання учнівських робіт
VII.Підсумок уроку - Що
таке ботанічні замальовки?Який характер мають лінії?
VIII. Домашнє
завдання
Завершити творчу роботу
Немає коментарів:
Дописати коментар