Урок № 4
Тема: Прийоми
композиції. Створення композиції «Радість»
Мета: Продовжувати ознайомлювати учнів з
основами композиції, дати
поняття про симетричну , динамічну та три
частинну
композицію;розвивати
просторове ,логічне мислення, вміння
аналізувати, узагальнювати;виховувати
в учнів акуратність ,увагу.
Домінуюче завдання: вчити створювати
динамічну
композицію,використовуючи
основні прийоми.
Техніка і матеріали: Альбоми, гуашеві
або акварельні
фарби,олівець,гумка,пензлі,фломастери,гелеві
ручки.
Терміни і поняття:Композиція,тло,пляма,тональний
контраст.
Дидактичні матеріали:Репродукції
картин Рембрандт «Зречення апостола
Петра»,Леонардо
да Вінчі «Битва під
Ангіарі»,Ф.Кричевський
«Наречена»,
підручник
«Образотворче мистецтво» 5 кл.
С.М.Желєзняк
О.В. Ламонова ст.37-41.,учнівські
зразки.
Хід уроку
I.Організаційна частина уроку
II.Актуалізація опорних знань
-Що таке композиція?
-Які особливості сприйняття властиві людині?
III.Оголошення теми та мети уроку
-Сьогодні на уроці ми продовжуємо ознайомлюватись з основами композиції та
композиційними прийомами.
IV.Вивчення нового матеріалу
1.Пояснення вчителя
Ми часто у
своєму житті компонуємо різні речі: прикрашаємо кімнату,складаємо букет
квітів,тобто шукаємо таке положення речей одна відносно одної,коли вони будуть
виглядати найвиразніше,відкидаємо зайве,підкреслюємо головне. Ми творимо красу.
Це і є мета композиції.
До головних композиційних прийомів належать:
ритм, симетрія, асиметрія, статика, динаміка, рівновага частин композиції та
виділення
сюжетно-композиційного центра.
Ритм — універсальна природна властивість, чергування
будь-яких елементів у певній послідовності. Він
присутній як у багатьох явищах дійсності, так і в мистецтві ,ритм завжди
передбачає рух. Більшість явищ природи певним чином пов’язані з ритмом —
серцебиття, дихання, обертання планет.
Іншими прийомами композиції є симетрія та асиметрія у зображенні.
Симетрія як композиційний прийом — це чітка
послідовність розташу- вання, поєднання елементів, частин відповідної структури
творів.
Принцип симетрії, яким художник керується у
творчості, зустрічається у природі — кристали, листочки, квіти, метелики,
птахи, тіло людини та ін. Симетрія надає творам мистецтва завершеності та
цілісності.
Асиметрія — відсутність будь-якої симетрії. Асиметрія
виражає невпорядкованість, незавершеність. Вона за своєю суттю індивідуальна,
тоді як основою симетрії є певна типологічна спільність.
Розглянемо композиційні прийоми — статику та динаміку.
Динаміка та її протилежність —
статика(урівноваженість) впливають
на емоції людини, визначаючи характер сприйняття зображення. Контраст
відношень створює динаміку як зоровий рух.
V. Практична частина уроку
Спробуємо створити композицію на вільну тему і надати їй динамічності або
статичності. Тема композиції «Радість».
- На аркуші паперу олівцем скомпонуйте зображення.
- Деталізуйте частини зображення,продумуючи деталі.
- Підготуйте малюнок до подальшої роботи:зітріть усі допоміжні лінії,які ви
використовували для побудови,зайві лінії.
- Зробіть колірне вирішення композиції.
VI. Аналіз та оцінювання учнівських робіт.
VII. Підсумок уроку
VIII. Домашнє завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар