Урок № 3
Тема : Лінія та силует у рисунку. Створення
композиції «Рибка в
акваріумі»
Мета: дати уявлення про силует як засіб
виразності графіки.
Домінуюче завдання:
створити узагальнені силуетні та лінійні зображення риб .
Супутнє завдання: розвивати конструктивні навички
,формувати творче
мислення , розширювати пізнавальний інтерес
до
образотворчого
мистецтва, розширювати
кругозір;виховувати
естетичне сприйняття
навколишнього
світу,стимулювати розвиток
допитливості.
Техніка і матеріали:
Альбоми , гуашеві або акварельні фарби,олівець,
гумка,пензлі,фломастери,гелеві
ручки.
Дидактичний матеріал: силуетні рисунки Г.Нарбута
Хід уроку
I.Організаційний момент.
II.Актуалізація опорних знань
-Що таке графіка?
-Що є основою графіки?
III.Оголошення теми та завдань уроку
-У графічному малюнку художник може обмежитися тільки лінійними контурами ,
може заповнити їх усередині й одержати силует , може за допомогою ліній
створити ілюзію об'єму , а може доповнити малюнок кольором.
- Сьогодні на уроці ми спробуємо створити лінійний і силуетний рисунок
рибки в акваріумі.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Пояснення
вчителя
- Лінійний рисунок-рисунок,засобами якого є тільки лінії. У лінійних
рисунках майстрів ви ніколи не побачите зайвих деталей , зайвих ліній. Часто
через весь аркуш іде лише одна лінія , але в ній і рух , і характер, і
настрій.
Силует - це
площинне, однотонне, тіньове зображення. Назва „ силует” пішла від прізвища
французького державного діяча, який жив у XVІІІ ст.
. Одного разу на нього було зроблено
карикатуру у вигляді тіньового профілю. Звали цього діяча Е. де Силует.
У вигляді силуету зображували портрети, сцени з життя, натюрморти.
Силуетними зображеннями захоплювалося багато художників, у тому числі видатний
український графік Г. Нарбут.
Інколи художники ,щоб зображення вийшло
точніше , виконували силует не суцільною плямою ,а з білими проміжками між
окремими його частинами.
Оскільки силует дуже нагадує тінь предмета, ми звернемося до історії театру
тіней. Мабуть, перший тіньовий театр з’явився ще в первісному суспільстві,
Коли світло від вогню і пальці рук дали змогу передати зображення звірів та
птахів. Дуже поширений тіньовий театр в країнах Середньої Азії-Індії, Терції,
острові Ява. Плоскі шкіряні ляльки грають фрагменти героїчних епосів, міфів,
легенд.
IV. Практична частина.
1.Олівцем на аркуші паперу скомпонуйте
зображення.
2.Деталізуйте частини зображення,продумуючи
деталі.
3.Виправте помилки в побудові та
композиційному розміщенні частин
зображення.
4.Підготуйте малюнок до подальшої
роботи: зітріть усі допоміжні
лінії,які ви використовували для
побудови,зайві лінії.
5.Фломастером або гелевою ручкою зробіть
лінійний рисунок ,
проробляючи деталі.
6.Повторіть підготовчий малюнок на
іншому аркуші і,використавши
фломастер або фарби , створіть
силует.
7.Порівняйте отримані результати.
V. Аналіз та оцінювання учнівських робіт.
Після закінчення роботи вчитель організовує виставку учнівських робіт.
VI. Підсумок
уроку.
Силуетне
зображення дуже лаконічне і виразне. З його допомогою можна виконувати реалістичні та декоративні зображення.
VII. Домашнє
завдання
Підготувати повідомлення
про композицію.
Немає коментарів:
Дописати коментар